Skip to main content

តើអ្វីដែលអ្នកចាប់អារម្មណ៍អំពីRobotគួរស្វែងយល់?

អ្នកចាប់អារម្មណ៍អំពីRobotគួរស្វែងយល់អំពីMicrocontrollerដែលមានឈ្មោះថាArduinoសម្រាប់អ្នកសិក្សាដំណាក់កាលដំបូង។

តើArduinoគឺជាអ្វី?




Arduino គឺជាវេទិកាអេឡិចត្រូនិចបើកចំហដែលមានមូលដ្ឋានលើផ្នែករឹងនិងផ្នែកទន់ដែលងាយស្រួលប្រើ។ វាត្រូវបានបម្រុងទុកសម្រាប់នរណាម្នាក់ដែលធ្វើគម្រោងអន្តរកម្ម។ហើយវាបានចែកចេញជាច្រើន​ នឹងមានមុខងារខុសៗគ្នា​ ដូចជា


តែពេលនោះនឹងលើកយកមកនិយាយនៅArduinoឈ្មោះ Arduino Uno ។



Arduino Uno គឺជាក្រុមប្រឹក្សាភិបាលត្រួតពិនិត្យប្រភពបើកចំហរដែលមានមូលដ្ឋានលើឧបករណ៍ត្រួតពិនិត្យ Microchip ATmega328P និងត្រូវបានអភិវឌ្ឍដោយ Arduino.cc ។

ក្រុមប្រឹក្សាភិបាលត្រូវបានបំពាក់ដោយម្ជុលឌីជីថលនិងអាណាឡូកបញ្ចូល / ទិន្នផល (I / O) ដែលអាចត្រូវបានរំខានដល់បន្ទះពង្រីកផ្សេងៗ (ខែល) និងសៀគ្វីផ្សេងៗទៀត។ក្រុមប្រឹក្សាភិបាលមានម្ជុលឌីជីថល I / O ចំនួន ១៤ ឌីជីថល (មានសមត្ថភាពផលិត PWM ចំនួន ៦) ម្ជុល I / O ចំនួន ៦ និងអាចសរសេរកម្មវិធីបានជាមួយ Arduino IDE (បរិស្ថានអភិវឌ្ឍន៍ចំរុះ) តាមរយៈខ្សែយូអេសប៊ីប្រភេទ។វាអាចត្រូវបានបំពាក់ដោយខ្សែយូអេសប៊ីឬដោយអាគុយខាងក្រៅ ៩ វ៉ុលទោះបីជាវាទទួលវ៉ុលពី ៧ ទៅ ២០ វ៉ុលក៏ដោយ។ វាក៏ស្រដៀងនឹង Arduino Nano និង Leonardo ដែរ។ ការរចនាឯកសារយោងផ្នែករឹងត្រូវបានចែកចាយក្រោមអាជ្ញាប័ណ្ណច្នៃប្រឌិតទូទៅចែករំលែក - អាឡិក ២,៥ និងមាននៅលើគេហទំព័រអាឌុយណូ។ ឯកសារប្លង់និងផលិតកម្មសម្រាប់ផ្នែករឹងនៃជំនាន់ខ្លះក៏មានផងដែរ។

តើ Arduino Uno ATmega328 គឺជាអ្វី?

ATmega328 គឺជាឧបករណ៍ត្រួតពិនិត្យកុងតាក់តែមួយបន្ទះដែលបង្កើតឡើងជាមួយ Atmel នៅក្នុងគ្រួសារមេហ្គាវ៉ាដ។ ស្ថាបត្យកម្មនៃ Arduino Uno នេះគឺជាស្ថាបត្យកម្មហាវឺរដែលត្រូវបានប្តូរតាមបំណងដោយប្រើខួរក្បាល RISC ៨ ប៊ីត។ ក្រុមប្រឹក្សាផ្សេងទៀតនៃ Arduino Uno រួមមាន Arduino Pro Mini, Arduino Nano, Arduino Due, Arduino Mega និង Arduino Leonardo ។
លក្ខណៈពិសេសរបស់ Arduino Uno ATmega328 រួមមានដូចខាងក្រោម
  • The operating voltage is 5V
  • The recommended input voltage will range from 7v to 12V
  • The input voltage ranges from 6v to 20V
  • Digital input/output pins are 14
  • Analog i/p pins are 6
  • DC Current for each input/output pin is 40 mA
  • DC Current for 3.3V Pin is 50 mA
  • Flash Memory is 32 KB
  • SRAM is 2 KB
  • EEPROM is 1 KB
  • CLK Speed is 16 MHz
Exercise Blink LED:

     សមាសភាគចាំបាច់អ្នកនឹងត្រូវការសមាសធាតុដូចខាងក្រោម 


  • 1 × Breadboard
  • 1 × Arduino Uno R3
  • 1 × LED
  • 1 × 330Ω Resistor
  • 2 × Jumper
នីតិវិធី :
អនុវត្តតាមដ្យាក្រាមសៀគ្វីហើយភ្ជាប់ធាតុផ្សំនៅលើBoardដូចបង្ហាញក្នុងរូបភាពខាងក្រោម



Code Arduino uno Blink

/* Blink Turns on an LED on for one second, then off for one second, repeatedly. */ // the setup function runs once when you press reset or power the board void setup() { // initialize digital pin 13 as an output. pinMode(2, OUTPUT); } // the loop function runs over and over again forever void loop() { digitalWrite(2, HIGH); // turn the LED on (HIGH is the voltage level) delay(1000); // wait for a second digitalWrite(2, LOW); // turn the LED off by making the voltage LOW delay(1000); // wait for a second }


Comments

Popular posts from this blog

The laws of set algebra & Laws derivable >> in the table 5.1 & 5.2 :

Ans :       Commutative laws                             Ans:          Associative laws Ans:         Distributive laws       Ans:            Identity laws Ans:         Complement laws Ans:          Absorption laws Ans:         Minimization laws Ans:         De Morgan’s laws

Exercise Chapter7 : Vectors

VECTORS AND SCALARS: BASIC CONCEPTS Exercise 7.2 Solution : 1. For the arbitrary points A, B, C, D and E, and a single  vector which is equivalent to A:   DC + CB    = DB B:  CE + DC   = DE 2.  shows a cube. Let p =  AB, q =  AD and  r =  AE . Express the vectors representing  BD,  AC and  AG in terms of p, q and r. Consider the triangle ABD shown in Figure. We note that  BD represents the third  side of the triangle formed when AD are placed head to tail. Using the triangle law we find :                      AB + BD = AD               => BD = AD - AB                             = q - p Consider the triangle  ADC  shown in Figure. We note that  AD  represe...

Matrix algebra

                 Matrices provide a means of storing large quantities of information in such a way that each piece can be easily identified and manipulated. They permit the solution of large systems of linear equations to be carried out in a logical and formal way so that computer implementation follows naturally. Applications of matrices extend over many areas of engineering including electrical network analysis and robotics. 1-BASIC DEFINITIONS                  Matrix is a rectangular pattern or array of numbers.      For example:                    are all matrices. Note that we usually use a capital letter to denote a matrix, and enclose the array of numbers in brackets. To describe the size of a matrix we quote its number of rows and columns in that order so, for example, an r × s matrix has r rows and s colu...